Wijk bij Duurstede, 30 mei 2020. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat we veel thuis moesten blijven de afgelopen weken. Dat had een grote impact op ons beweeggedrag; niet meer naar je favoriete sportclub en er lekker op uit gaan was ook niet zo simpel. Minder bewegen is voor heel veel mensen voelbaar…je conditie en je spierkracht neemt af en het lijf voelt stijver dan normaal.  Gelukkig hebben we pas geleden te horen gekregen dat we weer buiten mogen gaan sporten. Dat is goed nieuws! 

WijkStaat

Wij van WijkStaat zijn daar ook heel blij mee, want we willen graag dat de mensen in Wijk bij Duurstede als ze ouder worden in goede conditie blijven. Want dat is één van de voorwaarden om valincidenten te voorkomen. 

Kortom, kom in beweging! Er zijn veel mogelijkheden op te bewegen in onze anderhalvemetersamenleving. Wandelen en fietsen zijn hele goede beweegvormen en als het beter is om nog even binnen te blijven, dan zijn hieronder wat beweegtips. En denkt u ook aan balans en spierkracht?: 

  • Squatten met de stoel: blijf een 3 tellen boven uw stoel zweven. En sta weer op. Herhaal dit 5x. 
  • Zit-sporten: strek uw knieën een voor een als u zit te lezen of bellen. Herhaal dit 10 keer. 
  • Koorddansen langs het aanrecht: probeer over een denkbeeldige lijn in de vloer te lopen. 

Bouw zoveel mogelijk vaste beweegmomenten op een dag in.  Mocht u advies willen hoe u het beste het bewegen op een verantwoordelijke manier kan opbouwen, dan staan wij van WijkStaat graag voor u klaar.  

  • Fysio Frankenhof 
  • Praktijk voor Fysiotherapie  Weustink 
  • Vita, praktijk voor oefentherapie Cesar en Mensendieck 

Gratis nieuwsbrief

Aanmelden of afmelden

De nieuwsbrief wordt dagelijks na 18.00 uur gemaild.
captcha