Nieuwe website vereniging Citymarketing

welkominwijkDe nieuwe website moet bezoekers een beeld geven van de Wijkse binnenstad

welkominwijk

De nieuwe website moet bezoekers een beeld geven van de Wijkse binnenstad

Wijk bij Duurstede, 25 maart 2014. Zo’n veertig ondernemers en andere belangstellenden kwamen dinsdagavond naar theater Calypso voor de presentatie van de webportal en het actieplan van de Vereniging Citymarketing. Winkeliersvereniging Hart van Wijk, Stichting Klantenspaarpas en het Cultureel Rondje hebben zich verenigd in deze vereniging.

Samenwerking niet eenvoudig

Partijen die eerder ook aan tafel zaten bij de totstandkoming van de vereniging Citymarketing (VVV, OKW, Horeca) maken vooralsnog geen deel uit van het nastreven van de doelstelling. “Maar het is nog steeds mogelijk onder dezelfde vlag Wijk bij Duurstede op de kaart te zetten. De verschillen nu zijn groot, maar de intentie om samen te werken is er. Het is alleen niet eenvoudig”, aldus Dirk Jacobse, bestuurslid communicatie van de vereniging Citymarketing.

Plannen voor 2014

Met de beperkte middelen die er voor handen zijn werden de volgende actiepunten gepresenteerd voor 2014:

  • Webportal en sociale media uitbouwen
  • Marketing van de webportal en sociale media
  • Nader onderzoek naar haalbaarheid webwarenhuis
  • E-nieuwsbrief voor publiek
  • Nieuwsbrief voor ondernemers op papier
  • Uitwerken/invoeren van partnerprogramma
  • Plan/aanvraag/realisatie vlaggenproject
  • Plan/realisatie promotie van Wijkse evenementen in de regio
  • Plan kwalitatief hoogwaardig nieuw evenement in stille periode, bijvoorbeeld een klank en lichtspel
  • Kasteel weer open/bruisend op de eerste zondag van de maand

Webportal

Aansluitend werd de webportal gepresenteerd. Kanters: “Het eerste half jaar mogen ondernemers zich hierop kosteloos profileren met contactgegevens, foto’s en filmpjes. Daarna wordt een bijdrage gevraagd. De webportal moet binnen afzienbare tijd gekoppeld worden aan het webadres van de gemeentelijke website, zodat er één digitale toegangspoort komt. Dit kan wat ons betreft heel snel gerealiseerd zijn, binnen drie weken.”  

Kritische vragen

De aanwezigen stelden enkele kritische vragen over de nieuwe webportal, de plannen voor het komend jaar, de rol van andere organisaties in Wijk, de eerder verstrekte subsidie en de toegevoegde waarde van de vereniging Citymarketing. Duidelijk is dat het begrip citymarketing nog nader moet worden vormgegeven in Wijk bij Duurstede.

Vlaggenmasten

De middelen die door de raad zijn toegezegd moeten als het aan de vereniging Citymarketing ligt onder andere worden besteed aan vlaggenmasten bij de toegangspoorten tot de gemeente, waaronder de stadshaven. De vereniging richt zich primair op marketingactiviteiten ten behoeve van alles wat er al is in de binnenstad. “Wij pretenderen geen evenementenorganisator te zijn.”

Ansichtkaarten

Tot slot werden twee ansichtkaarten met verwijzing naar de nieuwe webportal getoond die de vereniging Citymarketing heeft laten maken. Ondernemers krijgen deze tot hun beschikking om ze vervolgens uit te delen aan hun klanten of gasten. In een volgende bijeenkomst van winkeliersvereniging Hart van Wijk, op 16 april, wordt nader gesproken over de eerder genoemde plannen.