Onduidelijkheden over citymarketing

kaart wijk cothen langbroekHet doel van citymarketing is Wijk op de kaart te zetten/afbeelding Wikipedia

 

kaart wijk cothen langbroek

Het doel van citymarketing is Wijk op de kaart te zetten/afbeelding Wikipedia

Wijk bij Duurstede, 23 januari 2014. Nadat de horeca medio december te kennen gaf geen deel meer uit te maken de Vereniging Citymarkting stelde de redactie van ditiswijk.nl enkele vragen over de voortgang van de stadspromotie aan de gemeente. Dit omdat het college hier een grote prioriteit aan toekent. Hoe is nu de verhouding tussen alle betrokken partijen? Wie trekt de kar en wie besluit er wat er met het door de raad toegezegde budget gaat gebeuren?

Wat er aan vooraf ging

Na anderhalf jaar gesteggel kwam het in juli 2013 tot de oprichting van de Vereniging Citymarketing. Helaas leken deelnemende partijen elkaar hierin toch niet te vinden. Na de horeca legde ook de voorzitter van de Vereniging Citymarketing vorige week zijn functie neer. Een van de vragen die leeft is wat er gebeurt met de door de gemeenteraad toegezegde 25.000 euro voor verdere ontwikkeling van citymarketing. Nog niet duidelijk is of dit budget naar de Vereniging Citymarketing gaat, of dat het wordt ingezet door een nieuw platform waarin de gemeente Wijk bij Duurstede leidend is.

Nog niet duidelijk

Ook is nog niet duidelijk wat de verhouding wordt tussen beide. Wordt de Vereniging Citymarketing nu een gelijkwaardige speler in het nieuwe platform, net als de andere deelnemers: VVV, OKW en WijknogLeuker? De gemeente laat weten: ‘We hopen dat dat over niet al te lange tijd duidelijk zal zijn.’ Zodra er meer bekend is leest u hierover op ditiswijk.nl.  

Eerdere publicaties over citymarketing

Wie zet Wijk op de kaart?

Wijk bij Duurstede Kunst en Cultuurstad.

Verslag gemeenteraad november.

Voorzitter Vereniging Citymarketing legt functie neer.